Richard Grootscholten dyrektorem wykonawczym Akademii

Logo Legia.Net

Redakcja Legia.Net

Źródło: Legia Warszawa

25-06-2019 / 13:25

(akt. 25-06-2019 / 14:17)

Richard Grootscholten, holenderski ekspert w szkoleniu młodzieży z blisko 30-letnim doświadczeniem, zostanie dyrektorem wykonawczym Akademii Piłkarskiej Legii Warszawa.

fot. www.feyenoord.nl

W ostatnim okresie Richard Grootscholten był dyrektorem Akademii Feyenoordu Rotterdam (2016-2019), wcześniej pełnił identyczną funkcję w Akademii KGHM Zagłębia Lubin (2013-2015). W latach 2005-2010 był Dyrektorem Akademii Sparty Rotterdam. Holender poprowadzi obecny zespół zarządzający Akademią wspólnie z Jackiem Zielińskim, który nadzoruje prace Akademii od marca 2017 r.

- Dalszy rozwój organizacyjny, osobowy i infrastrukturalny Akademii Piłkarskiej Legii Warszawa to nasz priorytet. Dołączenie Richarda do zespołu Akademii to kolejny ważny krok, który pozwoli nam wejść na wyższy poziom i optymalnie wykorzystać nowe możliwości związane z budową ośrodka treningowego Legia Training Center. Oprócz olbrzymiej wiedzy i umiejętności Richarda ważne jest także to, że mieszkał już i pracował w Polsce przez 2,5 roku, zna naszą mentalność oraz wyzwania polskiej piłki młodzieżowej. Dodatkowo, jesienią 2016 r. stał na czele zewnętrznego zespołu, który przeprowadzał audyt Akademii Legii, więc orientuje się też w specyfice naszej organizacji. Richard w trakcie swojej pracy dla Legii ma dzielić się swoją wiedzą z każdym pracownikiem, więc jestem pewien, że jego obecność będzie impulsem do dalszego rozwoju – mówi prezes Dariusz Mioduski.

W ostatnich dwóch latach w Akademii Legii wdrożono nowy program szkolenia, którego założenia są zgodne z nowoczesnymi trendami. Wprowadzono model gry, którego elementy były widoczne w trakcie wygranych przez Legię finałów Centralnej Ligi Juniorów U17 i U15. Teraz przed tym zespołem kolejne zadanie – wprowadzenie Akademii na jeszcze wyższy poziom i przygotowania do przeprowadzki najstarszych drużyn do Legia Training Center w Książenicach w gm. Grodzisk Mazowiecki – budowa inwestycji ruszyła w kwietniu br. W tych zadaniach ma pomóc Grootscholten.

- Wszyscy jesteśmy świadomi, że czeka nas ogromne wyzwanie, aby sprostać celom, które postawiono przed Akademią: mamy szkolić zawodników na międzynarodowym poziomie. W lipcu 2020 roku planujemy przeprowadzkę do Legia Training Center, więc wkrótce wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dwa lata temu przyjęliśmy konkretny kierunek, który teraz wspólnie z Richardem mamy dalej rozwijać – mówi Dyrektor Akademii, Jacek Zieliński.

W trakcie pracy Grootscholtena w Sparcie Rotterdam szkółka była trzykrotnie nominowana do nagrody Rinusa Michelsa dla najlepszej akademii w Holandii, raz zwyciężając. Poza Feyenoordem, Zagłębiem Lubin, Spartą Rotterdam Holender pracował również m. in. jako doradca w FK Kubań Krasnodar, w holenderskiej federacji piłkarskiej KNVB, czy w roli Dyrektora Technicznego w kanadyjskim Vancouver Whitecaps FC (Major League Soccer).

- Po zebraniu wielu wartościowych doświadczeń w jednym z największych klubów w Holandii, Feyenoordzie Rotterdam, z niecierpliwością czekam na powrót do Polski - mówi Grootscholten.
- Wasz kraj był zawsze nieoszlifowanym klejnotem w moich oczach, jeśli chodzi o potencjał piłkarski, który, jak wiemy, udało się zrealizować w latach 70. i który z pewnością uda się wyzwolić ponownie. Jeszcze ważniejsza jest ambicja Legii Warszawa, która chce stać się wiodącym europejskim ośrodkiem rozwoju młodzieży, co było najważniejszym czynnikiem w mojej decyzji o powrocie. Ambicja właściciela i personelu zarządzającego klubem była inspirująca i ułatwiła mi decyzję. W trakcie mojego pobytu w Polsce oraz dogłębnego sprawdzania Akademii przyglądałem się klubowi i to sprawiło, że dostrzegłem ogromny potencjał Legii, dzięki któremu może stać się szanowanym europejskim ośrodkiem piłkarskim. Kluczem do tego, aby tak się stało jest z pewnością nabycie umiejętności rozwijania młodych graczy do poziomu światowego. Dlatego jestem tu, aby w tym pomóc. Uważam, że projekt Akademii Legii jest w tej chwili jednym z najbardziej ambitnych oraz rozległych w europejskiej piłce w temacie rozwoju młodych piłkarzy. Bardzo się cieszę, że wkrótce rozpocznę pracę w Legii, łącząc siły ze wszystkimi ludźmi w klubie, aby wspólnie wprowadzić Legię na następny poziom.

Grootscholen rozpocznie pracę w Legii na początku lipca. Najstarsze drużyny Akademii wracają do treningów 8 lipca.

Komentarze (136)

Komentarze osób zarejestrowanych pojawiają się w tym artykule automatycznie. Komentarze osób niezalogowanych wyświetlą się po zatwierdzeniu przez moderatora.

Zaloguj się, by móc oceniać komentarze.

Punkty

1063

Ranking miesiąca
#11094
Ranking ogólny
#1094
To idzie młodość, młodość, młodość
I śpiewa chórem piosenką jak wiatr
I spadnie jak burza,
Jak w maju ulewa
Po której odradza się świat ; - )
to miało być pod wpisem "idzie rewolucja"!!!
Młodszy chorąży
  • 0 / 0
Świetna informacja. Cieszę się, że klub myśli poważnie o zwiększeniu poziomu szkolenia młodzieży. Jednak mówienie, że Polacy mają gorsze predyspozycje do gry w piłkę od innych nacji to jest bzdura. Problem jest w tym, że Legia zawodowo szkoli dzieci z "dobrych" domów gdzie dzieciaki zamiast skakać po drzewach to grają na skrzypcach i są trochę ograniczone fizycznie.
Dzieciaki nie skaczą teraz po drzewach, ale siedzą przy kompie albo imprezują...
Czytałem wywiad z nim, obserwowałem rozwój akademii Zagłębia - wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że idzie rewolucja, potrzebna jak deszcz po suszy.
Generał broni
  • 0 / 0
Raczej ewolucja. Przecież obecny skład kadry szkoleniowej akademii, to też nie są amatorzy.
Pułkownik
  • 3 / 0
Wydaje się, ze jest to optymalny wybór. Warto to podkreślić, bo jest to sytuacja w tym klubie raczej wyjątkowa.
Generał brygady
  • 0 / 0
Dobra wiadomość. Ale na efekty trzeba poczekać kilka ładnych lat.
Niestety tak to wygląda.
Generał brygady
  • 0 / 0
Dobra wiadomość. Ale na efekty trzeba poczekać kilka ładnych lat.
Plutonowy
  • 0 / 0
Fajnie zaczyna w naszym kraju to wyglądać. Robią się tu naprawdę dobre warunki do rozwoju, o jakich chwilę temu nikt nie śnił, a najzdolniejsi trafią pod oko specjalistów takich jak ten gość. 20 lat temu "wuefista" rzucał piłę na piaszczyste boisko i szedł na szluga, albo studiował jakąś wyborczą i to nazywano "rozwojem młodzieży". ...dożyjemy fajnych chwil :)
~aaaaaa
  • 0 / 0
Brzmi super!
Najlepsza wiadomosc i chyba najlepszy transfer w tej dekadzie, albo nawet w nowym tysiacleciu .
Gosciu gdzie tylko nie byl odwalal kawal wspanialej roboty. Niedawno byl z nim wywiad o pracy w Zaglebiu Lubin i generalnie szkoleniu mlodziezy w Polsce. Swietnie i inteligentnie sie wypowiadal.
Naprawde super wiadomosc. Nareszcie.
Oby zostal jak najdluzej, a za 3-4 lata bedzie juz chyba widac owoce jego pracy.
Moje prośby zostały wysłuchane :-)
Nie dalej jak miesiąc temu ktoś linkował wywiad z tym Holendrem, i wtedy prosiłem na forum, żeby ktoś to wydrukował i zaniósł na biurko prezesa jak ma tam wejście, że on musi u nas być zatrudniony.
Stało się! Chyba jeden z najważniejszych ruchów po samej budowie Akademii w kierunku metodycznego szkolenia młodzieży. Brawo!
Będzie dobrze. Wszystkie Ryśki to fajne chłopy... ;)
Starszy sierżant
  • 0 / 0
A Jeszce niedawno na pewnym Ryśku psy wieszano ????
Pułkownik
  • 0 / 0
Jednak nie wszystkie...
Żeby było dobrze, czasami musi być przez chwilę źle...
Imponujący ruch, wygląda na to że podwaliny są robione solidne i efekty miejmy nadzieję że będą równie dobre.
Podpułkownik
  • 1 / 0
Dobrze to zaczyna wyglądać tego lata. Dobre ruchy
Bardzo dobry ruch. W Akademii Zagłębia Lubin zrobił świetna robotę, już teraz są jedną z najlepszych akademii w Polsce. Powodzenia życzę.
~aaa
  • 1 / 0
Kto myślał że to Costner?
Ja ;)
Kolejny dobry ruch p. Mioduskiego. Tylko budowa porządnych fundamentów może zagwarantować w przyszłości stabilność i rozwój. Powoli, powoli z tego chaosu wyłania się wizja. Brawo!
~Matti26
  • 0 / 0
Kawał dobrej roboty zrobił w Lubinie, jeśli chodzi o fundamenty funkcjonującej tam akademii. Dzięki za wszystko trenerze i pozdrowienia z Lubina.
Generał broni
  • 6 / 0
Najpierw Bortnik teraz Grootscholten, w dobrą stronę zaczyna to iść, choć nie oczekuję żadnych cudów na dzień dobry.
Szeregowy
  • 4 / 0
Bardzo dobra decyzja. Czytałem ostatnio wywiad z nim. Moment, w którym opowiada jak przyjechał do Zagłębia i zobaczył pierwsze treningi prowadzone przez Oresta Lenczyka, piękna sprawa:) Idealnie obrazuje przepaść jaką dzieli polska myśl szkokeniowa od nowoczesnego podejscia do treningów.
Wreszcie bardzo dobra decyzja personalna i tylko cierpliwości i więcej takich fachowców w szeregach Legii.
~Sobieryba
  • 0 / 3
Decyzja na pewno dobra tylko czy Mioduski go nie pogoni za parę miesięcy jak do tej pory robił ze wszystkimi dobrymi fachowcami w tym klubie?
Generał
  • 2 / 0
Wymień tych dobrych fachowców.
Porucznik
  • 2 / 0
No jak to kto... KK, Rado, Malarz...
~Sobieryba
  • 0 / 0
choćby Czerczesow Stanisław- m.in. ćwierćfinał mundialu z Rosją
Sa Pinto- finał Ligi Europy i to jako trener belgijskiego bynajmniej nie najlepszego klubu
nawet taki Hasi z doświadczeniem z Anderlechtu całą eklapę kasował w przedbiegach
a wystarczyło trochę narzekań na ciężkie treningi i nieświeży oddech i Mioduski zawsze pękał
na Holendra też przecież nasi będą narzekać - 100%...
~Sobieryba
  • 0 / 0
a ci to akurat byli dłużej niż pół roku- może niestety?
Holenderska myśl szkoleniowa jestem za jeszcze 10 takich trenerów ściągnąć i niech polscy trenerzy uczą się od nich fachu
Plutonowy
  • 5 / 0
To jest moim zdaniem najważniejszy transfer dziesięciolecia. Na nic miliony na budoweę akademii, jeśli nie będzie tam specjalistów i dobrego programu. Posotaje wierzyć, że ten pan podoła i będzie miał możliwość poukładać to po swojemu. Czytałem wywiady z nim, wydaje się, że dobrze wybrano. Oby się sprawdziło, a będziemy mieć pociechę z wychowanków.
Podpułkownik
  • 8 / 0
Zdecydowanie transfer tego lata! To na osobach z takimi kwalifikacjami powinna opierać się praca z młodzieżą!
Pierwszy dobry ruch DM
Plutonowy
  • 4 / 0
Nie pierwszy. Ale chyba zdecydowanie najbardziej wizjonerski;)
Dobrze że przygotowują się na otwarcie ośrodka. Gorzej by było gdyby wszystko poszło na wariata. A tak wprowadzają zmiany o których nie mamy pojęcia, które mam nadzieję w przyszłości będą procentować, a w związku z nimi Legia stanie się klubem pokroju przynajmniej Anderlechtu.
Aj ten Mioduski... zamiast wziąć Leśnego na dyrektora akademii to on bierze jakiegoś amatora ;) juz się zaczyna... zaciąg holenderski; ) hehe
Generał dywizji
  • 11 / 2
gość zapowiada się na najlepszy transfer tego okienka ;)
Cieszą wzmocnienia w strukturach ;]
Chorąży
  • 1 / 1
Nie idzie się z Tobą nie zgodzić:)
Generał broni
  • 3 / 6
Jak myslicie jak to wpłynie na pozycję Jacka Zielińskiego w klubie?zadowolony chyba nie bedzie.
Jeżeli klub na tym zyskuje powinien być zadowolony (w końcu Legie ma w sercu)
Generał brygady
  • 6 / 1
Tu Janek gasi jednego kartofla który śmiał się z tego ruchu :) Czy te frytki to zawsze muszą być tam gdzie coś o Legii napiszą :)
Janekx89
@janekx89
·
1 godz.
W odpowiedzi do
@baczi_KKS
Nie no, szydzić z tego ruchu to akurat głupota. Wybitny specjalista jeśli chodzi o szkolenie, patrzący całkiem inaczej niż 95% naszych trenerów. Przeczytaj jego ostatni wywiad
Generał broni
  • 1 / 4
Janex tl spoko koleś złego słowa nie napiszę o nim, ale myli sie coraz częściej, ostatnia wtopa co mu sie bardza rzadko zdarza to z zwolnieniem trenera Jagi,albo ktoś gi na mnie zaczyna wsadzać, albo wcale nie jest taki dobry w te gierki.
Generał brygady
  • 5 / 0
Z Mamrotem to mogło być tak, że już miał wylecieć ale zawsze mogli zmienic zdanie. Mają trenera który nienarzeka dostaje zagranicznych zawodników i ma trenować :)
Ale napisal ze na 100% wyleci? Bo ludzie tak na sile probuja czasem komus zarzucic pomylke, ze nie dopuszczaja do mysli ze jakis temat byl, e... ze ktos mogl zmienic zdanie, jakis transfer mogl sie na ostatniej prosten wysypac, a to przeciez nie oznacza ze koles podal fejka jak to sie zdarza innym, albo niektorym dziennikarzom, tylko ze temat byl ale nie doszedl do skutku.
Generał broni
  • 0 / 1
Berg już dokładnie nie pamiętam jak to się rozwijało,bardziej mi tutaj chodziło o to że wszyscy się mylą i nawet Janekx nie jest żadną wyrocznią.
Generał broni
  • 4 / 13
Ale wysyp nowych kont, a staruchy z LN jakby klapki mieli na oczch,wystarczy dac im pazłotko i cieszą się jak dzieci.
Na przykladzie jednej prostej rzeczy opowiem jak bardzo mozna byc nieswiadomym w kwestii szkolenia. Mam troche rodziny w Niemczech, bylem w odwiedzinach, wybralem sie na trening chrzesniaka ktory mial wtedy chyba z 5 lat. Niemcy mysle, pewnie wszystko opracowane w najmnjejszym szczegole i dopiete na tip top. A tu przychodzi trener, grupa dzieciakow, malych, duzych, krociutka rozgrzewka z rozciaganiem, taka bardziej zeby sie wdrozyc ze trening tak sie zaczyna niz faktycznie cokolwiek rozciagajaca i od razu podzial na grupy mniej wiecej wzrostowo i wiekowo rownorzedne i rzucenie pilki na srodek, macie, grajcie sobie. No i te dzieciaki cala chmara biegaly, kazde za ta pilka, po calym boisku i strzelaly sobie gole i cieszyly sie jak glupie. Mysle sobie, co to za amatorka, takie cos to ja moge w Polsce zobaczyc na wuefie... moze zle trafilem. A dopiero potem kuzyn mi wytlumaczyl ze dla takich malych dzieciakow to jest taki program, ze ona maja przyjsc chetnie na trening, zalozyc koszulke, chodzic regularnie i cieszyc sie z gry i z biegania za pilka. Cokolwiek innego w tym wieku by ich znudzilo, wiec dostosowujac zabawe do wieku, maja tylko biegac, kopac, strzelac i z grubsza tyle. Nagroda sa mecze z rywalizacja, a nagrodzeni sa ci co chodzili systematycznie, a nie najlepsi czy najsilniejsi ktorzy by mogli najwiecej bramek w takim meczu strzelic. Potem troche o tym poczytalem, dalej sie nie znam ;-) ale juz wiem ze w PL przynajmniej w zalozeniach jest tak samo. A w praktyce pewnie roznie, bo nie zdziwie sie jak to rzucenie pilki na srodek, macie, grajcie, u nas zostaje nawet dla starszych dzieciakow na wuefie, albo wzglednie odwrotny i rownie zly kierunek spotykany czesto w amatorskich szkolkach, czyli zbytnia kontrola i malo przydatne zajecia, typu zrobienie kolejki do strzelania na bramke, co jest tez szkodliwe bo marnuje czas, jest nudne i niewiele uczy grania w pilke, bo wolne to sobie mozna pocwiczyc samemu bez trenera.
HenningBerg ale gdzie widzisz zaskoczenie? W wieku 5 lat nawet na Targówku mają tak samo, to jest wiek do złapania bakcyla, a nie wpajania schematów od których będą rzygać... Przez najbliższe 2-3 lata odpadnie 60% zostaną Ci którym sprawia to przyjemność, z każdym rokiem dopiero wtedy będą pracować nad techniką, organizacją gry i myśleniem na boisku. Dzieciństwo - nawet tutaj mają do tego prawo, to nie roboty.
Ja nie ukrywam zaskoczenia i sam przyznalem w pierwszym zdaniu ze bylem nieswiadomy jak to wyglada. Nie mam dzieci i mial nie bede, wiec nie wiem jak sie w danym wieku z nimi postepuje. Spodziewalem sie duzej ilosci pilek i jakiejs zabawy z nimi, jakiejs proby prowadzenia pilki, podan, a dostalem taka sama kopanine i bieganie za pilka jaka widuje w PL. Wiec nie ukrywam zaskoczenia. Jesli nawet tu na forum mamy specjalistow ktorzy wiedza jakie cwiczenia w danym wieku sie przeprowadza i nie jest to dla nich zadnym zaskoczeniem to moge tylko przyklasnac... ja serio nie wiedzialem :-)
Uważam, że ma to sens, nie mam dzieci ale miałem okazje przechodzić przez szkolenie w latach 90 gdzie wyglądało to zgoła inaczej, teraz podejście zmienia się i podejrzewam, że to w dużej mierze dzięki zachodnim sąsiadom :) 10 lat temu byłem na turnieju firmowym pod Monachium, moim zaskoczeniem był poziom pracowniczy i przepaść jaka nas dzieliła :)
Idziemy w dobrym kierunku ale trzeba czasu i CIERPLIWOŚCI
Wybierzcie się do Legia Soccer Schools na zajęcia przedszkolaków, a następnie do starszych dzieci, 7-8 lat.
Brawo, wydaje się że to dobry ruch. Teraz jeszcze dyrektor sportowy i trener.
...i prezes
ja bym jeszcze chciał Trenerów od Ofensywy , Defensywy żeby podnosić umiejętności grajków ,a nie zaniżać je do poziomu eklapy
Generał dywizji
  • 4 / 0
Był już w Polsce znaczący przedstawiciel holenderskiej myśli szkoleniowej, który przegrał z naszym rodzimym piekiełkiem. Leo Beenhakker. Porażka w eliminacjach do mundialu była niepodważalnym faktem. Ale można było skorzystać z jego wiedzy zapraszając do konsultacji przy tworzeniu programu szkolenia. Niestety małostkowość i pycha zwyciężyły wówczas. Cieszę się, że kluby podchodzą rozsądniej do kontaktów z zagranicznymi fachowcami.
Jak to ktos madrze napisal o porownaniu Laty i Bonka, lepszy byl Lato, bo przynajmniej bylo wiadomo ze to ignorant i prostak, niczego nie udawal, nie przykrywal piarem, nie maskowal, po prostu nie znal sie na pilce i tego nie ukrywal pod plaszczykiem wielkich kontraktow sponsorskich, wazeliny od przekupionych dzienniakrzy i szumnych pozorowanych dzialan niewiele zmieniajacych w polskiej pilce.
Generał broni
  • 5 / 0
Kiedyś w Cafe Futbol był Lato i opowiadał o rozmowach z Beenhakkerem. Kiedy Holender mówił że potrzebna jest zmiana szkolenia żeby mieć lepszych piłkarzy reakcja była taka. Jak on śmie nas pouczać, mnie i trenera Piechniczka którzy mieliśmy takie sukcesy. To było bezczelne, stwierdził Lato. Dlatego potem Beenhakker powiedział że najpierw musimy wyjść z drewnianych chałupek.
No i chyba powoli wychodzimy, ale PZPN nadal stoi na straży "suwerenności szkoleniowej".
Sierżant
  • 5 / 2
Fantastyczny ruch że strony prezesa. Bardzo dobra decyzja. Obecnie osoby które szkoła robilyby to samo ale na nowoczesnych obiektach czyli bez większych efektów a oddanie akademii w ręce Pana Grootscholtena może to zmienić i spodziewam się że to będzie dłuższa współpraca a efekty poznamy za 2,3 sezony. Oby jak najwięcej młodzieży z Akademii Legii wchodziło z czasem do pierwszej drużyny...
Generał broni
  • 2 / 10
O kolejny wybornik Miodka ,PR to podstawa w dzisiejszych czasach:))))))
Sierżant
  • 0 / 0
Nie wybronił bo również Lesnemu Legia wiele zawdzięcza, każdy ma swoje plusy i minusy oraz sukcesy i porażki ale prawidłowe i przemyslane decyzje trzeba doceniać...
Pułkownik
  • 3 / 0
wspaniała inicjatywa zarządu :p
Miejmy nadzieje, że przyniesie to efekty.
I to jedna z najlepszych wiadomości, bo ja wiem, chyba od lat. Alleluja.
Pułkownik
  • 2 / 0
Bardzo dobry ruch. W końcu człowiek który zna sie na pracy,do której został zatrudniony.
Porucznik
  • 1 / 0
Bardzo dobry ruch klubu, jestem pod wrażeniem.
Kapitan
  • 5 / 0
Jak można ładnie powiedzieć, że szkolenie w Polsce leży?
"Wasz kraj był zawsze nieoszlifowanym klejnotem w moich oczach, jeśli chodzi o potencjał piłkarski"

Dyplomata :)
Bo to zwyczajnie wstyd zeby 40 mln kraj nie byl w stanie wyszkolic 25 pilkarzy na swiatowym poziomie, po w na kazda pozycje, a my mamy z 5 takich i wszyscy na czele z Bonkiem sa zadowoleni i jeszcze bezczelnie mowia kibicom ze mozemy byc zadowoleni bo caly swiat zazdrosci nam Lewandowskiego... tego samego ktorego najwiekszy klub pilkarski w Polsce odpuscil, a najwiecej nauczyl Jurge Klopp. Jakies Belgie, Holandie z 4 razy mniejszym potencjalem ludzkim produkuja pilkarzy na peczki, a my majac tak duzy kraj, ze stosunkowo biednym spoleczenstwem gdzie na pewno jest pelno dzieciakow ktore kochaja pilke, chcialyby sie wyrwac z biedy i sa zapatrzone w takiego Lewandowskiego... nie maja takiej szansy bo szkolenie na najnizszym szczeblu czesto jest archaiczne. Mozna to smialo nazwac nieoszlifowanym diamentem, bo potencjal kraju, te 40 mln i niezbyt zamozna spoleczenstwo to dobre warunki do tego zeby tu szkolic i osiagac sukcesy, tylko trzeba to dobrze robic, a nie udawac ze wszystko jest okay jak PZPN, a wybijanie pilki z obrony na auty i laga na napastnika to nasz narodowy model gry.
Generał broni
  • 0 / 0
Zna Polaków i wie jak trzeba przemawiać. Jak będzie chciał kogoś skrytykować to powie że jest wszechstronnie nieutalentowany :-)
Marszałek Polski
  • 0 / 1
We don't say the word "wrong". We say "special".
Jak "the special one"? :-)
~BŁ 1916
  • 0 / 0
Bardzo duże wzmocnienie ? Blondzisz Prezes
Podporucznik
  • 1 / 5
Facet ma znacznie lepsze CV od Vukovicia.Nie zdziwie się jak w przypadku opadnięcia w el.LE to on zostanie pierwszym trenerem.Jakoś tak pasuje to do Mioduskiego.
On trenuje młodzież, nie seniorów, wiec nie ma szans i pewnie sam by nie chciał. Koniec tematu
Podporucznik
  • 0 / 2
Ben van Dael też pracował w Zagłębiu z młodzieżą a potem został pierwszym trenerem i dobrze na tym wyszli.Możliwe ,że gdyby był kolejny rok bez pucharów to Mioduski chciałby mocniej postawić na młodych.
Porucznik
  • 0 / 2
Jozakowi to nie przeszkadzało. Prezes jeszcze nie raz nas zaskoczy:)
Mysle ze dobry ruch, glownie ze wzgledu ze te 2 lata juz w Polsce pracowal + robil audyt w Legii, wiec wie jakie sa polskie problemy, polska mentalnosc, wiec powinien rozsadniej podchodzic niz ktos kto zostalby wyrwany z jakiegos zachodniego srodowiska i mysli ze robiac wszystko dokladnie tak jak wczesniej otrzyma takie same efekty jak tam gdzie byl poprzednio. Mysle ze taka elastycznosc i zrozumienie zastanego srodowiska jest bardzo cenna i tu duzy plus ze bierzemy kogos po przetarciu sie juz z polska pilka mlodziezowa. BTW na tokfm byl ostatnio wywiad z Piotrem Urbanem o akademii, link byl na twitterowym profilu alademii, niestety tylko 18 minut, wiec krociutki. Teraz czekam na efekty, fajnie by bylo wreszcie zobaczyc skrzydlowego ktory umie kiwac i schodzic na obydwie nogi, a nie tylko szybko biegac do linii... wyrozumiale daje 5 lat :-)
~yyy
  • 0 / 0
youtube.com/watch?v=nlnHKC0FxaI
Kapral
  • 1 / 5
Jeden fragment tego artykułu mnie mocno zmartwił "W ostatnich dwóch latach w Akademii Legii wdrożono nowy program szkolenia, którego założenia są zgodne z nowoczesnymi trendami. Wprowadzono model gry, którego elementy były widoczne w trakcie wygranych przez Legię finałów Centralnej Ligi Juniorów U17 i U15 ". Mam nadzieję że jest to tylko wniosek autora artykułu. Jeżeli jest inaczej to nie wróży to dobrze.
Podporucznik
  • 3 / 0
No tak wygranie CLJ w tych karegoriach wróży fatalnie.Zaorać.
Co jest zlego w tym zdaniu? Polacy nie moga czegos zrobic dobrze? Zwlaszcza ze to Polacy ktorzy praktyke i doswiadczenie zdobywali na zachodzie w zachodnich akademiach? Jesli sie nie myle chodzi o wieksze polozenie uwagi na gre jeden na jeden, samodzielne podejmowanie decyzji, robienie przewagi gra indywidualna. Bylo pare skrotow z jakiego U12, U14, to chlopaki grajac z rowiesnikami z zachodu kiwali i mijali az milo. Zupelnie nie bylo widac roznicy, a jesli juz to na nasza korzysc. Podobo problem jest gdzies wyzej, ze traca ta przewage, ale wszystko jest pewnie do ogarniecia, a ze to modyfikacje na zywym organizmie nie da sie od razy tego naprawic i przewidziec czy zmiana da zamierzony efekt, bo efekt bedzie widoczy dopiero za 2-4 albo i wiecej lat. Zobaczymy.
Kapral
  • 3 / 1
No właśnie znowu wynik jest najważniejszy. Młodzież Legii wyniki ma już od kilkunastu lat. I co ? I nic. Gdzie są reprezentaci Polski wychowani przez Legię?
Kapral
  • 0 / 1
HenningBerg
Napiszę jeszcze raz. Mam nadzieję że wyniki U-15, U-17 to efekt szkolenia przed zmianami, a nie po zmianach. Myślę, że po zmianie pewnych elementów szkolenia trzeba poczekać trochę dłużej niż rok czy dwa.
Brawo ! Mialem przyjemnosc z tym czlowiekiem chwile porozmawiac, mega pozytywny facet, pasjonat. Od przyszlego roku w NL na poziomie trampkarzy bedzie wprowadzony system podzialu dzieci nie tylko na rocznik ale tez na parametry fizyczne. Dokladnie beda grac tak jak pracuja w naszej akademii. Czyli nie sam pesel a stopien rozwoju bedzie mial znaczenie.
Generał broni
  • 5 / 1
Czytałem wywiad z nim i on twierdził, że jednym z powodów dobrego szkolenia w Holandii jest duża liczba akademii na wysokim poziomie działających blisko siebie. W Holandii wszystko jest blisko. To pozwala grac ze sobą zespołom na równym wysokim poziomie, co bardzo podnosi umiejętności. W Warszawie i okolicach nie ma wielu akademii na wysokim poziomie i to jest pewien problem. Trzeba zadbać o rozwój konkurencji w szkoleniu żeby było z kim grać.
Generał
  • 0 / 0
Fajnie rozwija się Escola jak na warunki jakie ma i to z nią w przyszłości powinniśmy prowadzić rywalizację porównawcza że tak to ujmę.
Generał dywizji
  • 1 / 0
Cieszy mnie powrót ŁKS-u. Łódzka SMS wykonywała dobrą, w miarę bardzo skromnych środków, pracę w szkoleniu młodzieży. Moim zdaniem warto, żeby Łódź odbudowała się pod tym względem(czemu może też sprzyjać powolny, ale konsekwentny powrót Widzewa). Myślę, że dla Legii fakt, że ten ośrodek jest niedaleko również mógłby mieć znaczenie. Oczywiście warto współpracować z klubami, akademiami w Warszawie, na Mazowszu.
Generał broni
  • 0 / 0
1313
Ale ze statystyki wynika, że zaczynających trenowanie, do poziomu piłki zawodowej dociera 1/kilkanascie tys. To zobacz jaka musi być podstawa piramidy szkoleniowej żeby na wyjściu dostać kilku piłkarzy. Warszawie i okolicom potrzeba przynajmniej kilkunastu centrów w których sensownie szkoli się dzieciaki. Sama Legia szkoli około 300 chłopaków, a potrzeba dużo więcej żeby mogła być selekcja i rywalizacja na równym poziomie.
Boras jestes widze zainteresowany szkoleniem, tak samo jak ja. Chodze na mecze w moim miescie mieszka tylko 26tys ludzi mamy 3zespoly seniorskie plus chyba 8 juniorskich plus dziewczyny. Do samego hokeja na trawie jest 6boisk plus do pilki kolejne 6. Nie jest zadna to akademia komercyjna tylko to wszystko utrzymuje gmina plus rodzice placa skladki. Wszystkie zajecia u dzieci sa na luzie technika technika technika, jak ogladasz poszczegolne mecze w rocznikach w kazdym widac postepy i to ze dokladaja cos nowego. Dodatkowo masz tego hokeja na trawie gdzie czesto graja tez dzieci z sekcji pilkarskiej. Sport i aktywne spedzanie czasu jest najwazniejsze. Rzadko spotkasz grubasa, a dziadka czy babcie 80lat na rowerze to na standardzie. To samo maja z plywaniem swira, ale poziom nauki tego to kosmos. Moja corka jest najlepsza w zapasach i plywaniu w sekcji a ma 10lat i rywalizuje z chlopakami czyli tematy ze my sie nie nadajemy bo ... to wiesz... co tylko potwierdza twoja teorie o tym ze da sie nauczyc techniki. Czesto obserwuje co piszesz ale po szambie jakie sie tu leje nie chce mi sie nawet odpisywac. Pozdrawiam
Generał broni
  • 1 / 0
MartinesNL
Dzięki za odpowiedź, bo wlałeś w moje serce odrobinę nadziei że jednak coś się pozytywnego dzieje.
Ja uważam że w Polsce rola sportu w edukacji, propagowaniu zdrowego trybu życia a nawet integracji lokalnych społeczności jest niedoceniana i słabo propagowana. Jak słucham "ekspertów" w mediach i tych z PZPN to wpadam w deprechę.
Z ciekawości zapytam, czy uważasz że dzięki zajęciom sportowym w waszych klubach poprawia się tzw. lokalny patriotyzm i więzi społeczne? Mam na myśli to, że w sytuacji kiedy wielu ludzi w cos się angażuje emocjonalnie, to sie lepiej integrują wokół takiego celu.
Ciezko mi powiedziec, o wszystkich napewno mozna tak powiedziec o rodzicach, holendrzy maja inna mentalnosc to fakt. Nigdy nie spotkalem sie z zadna patola na meczach jak np Pyrzalski czy jak mu tam z Warty. Raczej jest pozytywne wsparcie rodzicow. Holandie zamieszk wiele roznych kultur i wyznan raczej jest tak ze wiekszosc jest w swoich grupkach. Ale jesli jest wspolny cel to ludzie sobie pomagaja. Nie wiem czemu jest tak w Polsce ale tutaj tworzyc takie projekty jest duzo latwiej.
Generał broni
  • 0 / 0
Ok, dobrze że się dzieje a będzie lepiej.
~radek
  • 0 / 0
Martins
fakt faktem dziwni ci holendrzy. W oknach nie ma zasłon ani firanek, żywopłoty postrzyżone w kancik i wszędzie czyściutko. Szkoci wyrzuceni ze Szkocji za skąpstwo
Radek wszystko sie zgadza ale zaslony popularne i rolety :))
Major
  • 4 / 1
zerpanie wiedzy z holenderskiego modelu pracy z młodzierzom na pewno wyjdzie nam na dobre.Do roboty Panowie.
Generał dywizji
  • 4 / 0
Dobrze, że wzmacniany jest organizacyjnie pion sportowy. Cieszę się, że nie tylko staramy się być prekursorami pewnych rozwiązań w polskiej piłce, ale też podpatrujemy co dobrego dzieje się u sąsiadów. W tym przypadku Zagłębia. Warto znać swoją wartość, możliwości rozwoju, ale mieć też pokorę i otwartość w patrzeniu na pracę innych. Ten ruch napawa optymizmem. Oby tak dalej!
Wczoraj jeszcze myślałem, czemu takiego Grootscholtena nie bierzemy, no i proszę Kur** wrozbita Maciej xd

JEDNYM SŁOWEM - Mega!
Ten pan to z zawodu jest dyrektorem.
Plutonowy
  • 4 / 0
BARDZO, bardzo dobry ruch.
Też tak myślę:)
Na papierze to świetny ruch. Gratulacje i powodzenia!

Ps. Redakcjo, tu jest błąd, znajdźcie go: "W ostatnim Richard Grootscholten okresie był dyrektorem Akademii Feyenoordu Rotterdam".
Generał broni
  • 9 / 1
Było by pięknie, gdyby na zatrudnienie podobnej klasy specjalisty zdecydował się Mazowiecki ZPN, żeby poukładać szkolenie w całym regionie. To by dało piorunujący efekt ze względu na skalę. Przede wszystkim szkolenie trenerów i monitorowanie szkolenia w małych klubach. Ale to jest nierealne, bo by się PZPN-owscy propagandziści zesr.ali i sikali wrzątkiem z oburzenia, że ktos ich będzie uczył jak szkolić, bo my mamy swój model gry, cierpienie na boisku i wybijanie.
Pułkownik
  • 0 / 0
to od upału tak :-) nas ma ktoś uczyć piłki a Piechniczek, Apostel, Jurek Engel ich tradycja wypracowana latami doświadczeń
Generał broni
  • 0 / 0
No wiem że to brzmi jak majaki kogoś z gorączką, ale najpierw było słowo a potem może się ziści.
Pułkownik
  • 0 / 0
i jeszcze woda w wino, może warto to wytłumaczyć Rudemu lub inaczej szefom regionów popatrz na MZPN dominują goście z "wąsami"
Generał broni
  • 0 / 0
zwawy
Kiedyś wszedłem na stronę MZPN żeby sprawdzić kto tam rządzi. Jak zobaczyłem prezesa (nie pamiętam nazwiska) to straciłem nadzieję. Tak jak piszesz wąsale w mokasyna z białymi skarpetkami i w malinowych marynarkach (lekkie przerysowanie).
Zacząłem się zastanawiać kim muszą być ludzie którzy go wybrali a wybory odbywają się na walnym zebraniu, czyli przedstawiciele klubów go wybrali. To kim są ci ludzie z klubów skoro chcą mieć takich prezesów? Może ta ocena jest niesprawiedliwa, ale z drugiej strony nie słyszałem (a nadstawiam ucha) o jakichś inicjatywach MZPN. Czyli mają jakieś swoje sprawy i nimi się zajmują a nie rozwojem piłki.
~Kolo
  • 0 / 0
Lazarkiewicz jest prezesem.
Porucznik
  • 4 / 0
Czytałem niedawno wywiad z nim. Ciekawe czy wprowadzi u nas system szkolenia polegający na tym, że jeden trener będzie się zajmował tylko adeptami w jednym wieku, którzy rok później będą już przesuwani do następnego trenera.
Generał broni
  • 1 / 0
To już jest w Legii.
Generał dywizji
  • 2 / 0
Boras44

Z jednej strony możliwe, że jest. Z drugiej jednak słyszeliśmy niedawno, że trener, który zdobył z juniorami mistrzostwo kraju poszedł wyżej. Być może jest to efekt docierania się organizacji akademii, szukania optymalnych kandydatów, na odpowiednie miejsca. Niemniej jestem ciekaw, czy to będzie jakaś żelazna zasada w akademii, po zatrudnieniu Holendra.
Marszałek Polski
  • 1 / 0
Grootscholten dopuszczał w wyjątkowych przypadkach krok wyżej, niemniej jednak dał się poznać jako twardy zwolennik ścisłej specjalizacji wśród trenerów.
Generał broni
  • 0 / 0
Ja oczywiście nie znam szczegółów ruchów kadrowych, ale specjalizacja w szkoleniu określonych kategorii wiekowych była jednym z założeń organizacji akademii. Co nie wyklucza rotacji trenerów, ale w ograniczonym zakresie. Szoka (jeśli się nie mylę) poszedł wyżej, bo Saganowski odszedł z U-19 do jedynki, no i musieli poprzesuwać trenerów.
Generał broni
  • 2 / 0
Czytałem wywiad z nim i opinie na jego temat trenerów z ZL. Jeden z trenerów powiedział że jest często wkurzający i uparty, ale na koniec okazuje się że ma rację. To dobry sygnał.
Generał broni
  • 5 / 0
Fantastyczna wiadomość, ale z tyłu głowy pulsuje obawa czy dotychczasowi zarządzający i trenerzy nie poczują się "obrażeni"?
Są już ludzie którzy rozdawali karty w akademii, Zieliński, Mozyrko, Urban a teraz dostaną "nadszefa". Ja mam wielką nadzieję że sobie poukładają współpracę. Z Feyenoordu musiał odejść, bo się nie dogadali z innymi trenerami i szefami.
Mam nadzieję że w Legii się uda. Mieszanka myśli holenderskiej, hiszpańskiej (Urban) i angielskiej (Mozyrko) może dać świetne rezultaty.
~aaa
  • 0 / 4
A na jakiej pozycji będzie gral? Za kogo z obecnej drużyny? :) :) :)
~Www
  • 0 / 0
Wiekiem najlepiej pasuje do zastąpienia Malarza :)
Teraz już raczej Astiza:)
Generał
  • 8 / 1
Ok to teraz zajarząbkuje i powiem krótko brano qurwa prezes. Czego jak czego ale do Akademii potrzeba od razu fachowców nie adeptów.
Plutonowy
  • 1 / 0
Już bez tego irytującego określania od "jarząbków". Obiektywnie dobry ruch. ;)
Chorąży
  • 2 / 3
nie umiem ocenic typa
Major
  • 7 / 0
Fantastyczna wiadomość! Akademia potrzebuje myśli trenerskiej z zagranicy a ten człowiek udowodnił, że umie przeszczepiać na nasz grunt podejście holenderskie. Nie wierzę, że to piszę, ale brawo Prezes!
być może najlepsza wieść o Legii od wielu, wielu lat
To samo mówiono o Heuslerze.
I za co te minusy? Nie mówię, że to zły ruch, ale po prostu gdy Heusler przychodził to też było gadanie, że najważniejsza informacja od dawien dawna, a zbyt dużo tu nie dało. Duże nazwiska nie gwarantują dużych zmian.
Generał broni
  • 1 / 0
Maikel
Ja rozumiem że Hausler jest od innych spraw. W biznesie piłkarskim sic. dzieje się tyle rzeczy, że trzeba trzymać rękę na pulsie i nie odstawać. Zbliża się rewolucja w medialnym przekazie, jest spore zamieszanie wśród europejskich klubów w sprawie przyszłości rozgrywek, powstają grupy interesów wśród klubów i trzeba się w tym wszystkim orientować i miec tam jakiś głos.
Według mnie Hausler jest gościem od "polityki" a nie bieżącego zarządzania.
Sierżant
  • 10 / 0
Kadra w akademii jest rownie wazna co infrastruktura. Typek pracowal w Feyenoordzie, wiadomo jaka to akademia. W Polsce pracowal tez w ZL, ktore w ostatnich latach wyroznialo sie w Ekstraklasie jesli chodzi o szkolenie mlodziezy. To wyglada na dobry ruch.