U-21: Wygrana z Rosją, grał Slisz

Maciej Ziółkowski

Źródło: Legia.Net

08-09-2020 / 20:00

(akt. 09-09-2020 / 14:31)

Reprezentacja Polski do lat 21 zwyciężyła w Łodzi 1:0 z Rosją w eliminacjach mistrzostw Europy 2021. Jedynego gola strzelił Patryk Dziczek. W drugiej połowie na murawie pojawił się piłkarz Legii Warszawa, Bartosz Slisz.

Dwóch legionistów - Maciej Rosołek i Bartosz Slisz - rozpoczęło spotkanie z ławki rezerwowych. W kadrze zabrakło trzeciego zawodnika stołecznego klubu, Mateusza Hołowni, który oglądał mecz z trybun.

Mecz pomiędzy Polską a Rosją odbył się na stadionie Widzewa w Łodzi. Już w 5. minucie rywale stworzyli groźną sytuację. Ivan Ignatjew oddał strzał z ostrego kąta, lecz świetną interwencją popisał się były bramkarz Legii, Radosław Majecki. Potem, zarówno z jednej jak i z drugiej strony, brakowało klarowniejszych akcji w ofensywie oraz więcej precyzji. W końcówce pierwszej połowy Tymoteusz Puchacz otrzymał podanie od Marcina Listkowskiego, a następnie uderzył obok słupka. Parę chwil później Ivan Oblakow strzelił bezpośrednio z rzutu wolnego minimalnie ponad poprzeczką.

Tuż po godzinie gry biało-czerwoni objęli prowadzenie! Mateusz Bogusz dośrodkował w pole karne z rzutu rożnego, a Patryk Dziczek skutecznie główkował. Kilka minut później doszło do nieporozumienia w obronie Polski. Ignatjew przechwycił piłkę, wbiegł z prawej strony "szesnastki" i płasko uderzył z ostrego kąta, ale był to niecelny strzał. Rosjanie chcieli pójść za ciosem i stworzyli niezłą sytuację, przeprowadzoną przez zmienników. Danil Glebow wycofał piłkę w pole karne, a Danill Utkin uderzył obok bramki strzeżonej przez Majeckiego. 

W 78. minucie na murawie pojawił się Slisz, który zmienił Bogusza. W pewnym momencie Oblakow dopadł do piłki w "szesnastce" Polaków. Pomocnik CSKA Moskwa strzelił z prawej nogi w kierunku dalszego słupka, lecz futbolówka poszybowała obok bramki. W końcówce meczu Przemysław Płacheta zgrał piłkę głową we własne pole karne, którą przejął Ignatjew, ale jego strzał obronił Majecki. 

Ostatecznie biało-czerwoni wygrali z Rosjanami 1:0 po trafieniu Dziczka. W tym momencie Polska zajmuje 2. miejsce w tabeli ze stratą zaledwie 1 punktu do reprezentacji Rosji. Piłkarze prowadzeni przez Czesława Michniewicza rozegrali jednak o 1 spotkanie mniej. Kolejny mecz Polaków odbędzie się 9 października. Wówczas zmierzą się na wyjeździe z Serbią. 

U-21: Polska – Rosja 1:0 (0:0)

Dziczek (61. min.)

Żółte kartki: Klimala, Gumny, Fila - Łomowickij, Umiarow, Krugowoj

Polska: Majecki - Gumny, Piątkowski, Kiwior, Fila - Listkowski (46' Kamiński), Makowski, Dziczek, Puchacz (74' Płacheta) - Bogusz (78' Slisz) – Klimala 

Rosja: Safonow - Rassskazow, Masłow, Jewgieńjew, Krugowoj – Kuczajew (57' Utkin), Umiarow (67' Glebow), Oblakow - Głuszenkow (46' Sulejmanow), Ignatjew, Łomowickij (67' Lesowoj)

Komentarze (94)

Komentarze osób zarejestrowanych pojawiają się w tym artykule automatycznie. Komentarze osób niezalogowanych wyświetlą się po zatwierdzeniu przez moderatora.

Zaloguj się, by móc oceniać komentarze.

Punkty

1063

Ranking miesiąca
#11094
Ranking ogólny
#1094
Cenne te zwyciestwo. Teraz Serbia na wyjezdzie...bedzie ciezko.
Generał broni
  • 0 / 0
Grał zbyt krótko aby go oceniać .
~Rawa
  • 0 / 0
Pojawił się w drugiej połowie a że składu nie wynika że wszedł
Generał broni
  • 0 / 0
Masz rację - od początku nie było, ale już dopisali :)
Czasy niby inne, ale ciągle cieszy jak w czymś pokonamy ruskich. ;)
Generał broni
  • 1 / 0
Haha, masz rację. tym bardziej, że ruskim strasznie zależało :)
Trzeba jednak odroznic polityke i despotyzm od zwyklych ludzi. Wiekszosc Rosjan lubi Polakow - to my nie lubimy Rosjan ale winnib sa nie ludzie a ci, ktorzy dyktuja warunki. Kiedy my palilismy ziemie ruskie i zabijalismy, gwalty, palenie wsi i miast - to dla nas heroizm - brawo dla Batorego!. Ale jezeli przeczytacie oblezenie Pskowa ze strony rosyjskiej, zauwazycie ze to my ich mordowalismy, mordowalismy bezbronnych ludzi - i to jest zapamietane w historii Rosji. Nie jestesmy wiec lepsi od Rosjan. Roznica w tym, ze nasze rane sa swieze, ich dawne ale i tak sie nie zagoily. Rosjanie pamietaja ale jednak nas Polakow szanuja. Niemcy, Anglia, Francja - czy oni nas szanuja? Nie, dla nich polaczek jest prymitywem Europy. Niemniej racja jest taka, ze narracja rosyjsko-niemiecka wobec Polski jest bardzo dla nas szkodliwa.
Podpułkownik
  • 1 / 0
Wygrana cieszy. Gra bardzo przeciętna.
Podpułkownik
  • 2 / 0
Wynik lepszy niż gra. Zwycięstwo zawsze cieszy, ale po awansie trzeba dużo lepiej grać
Generał broni
  • 1 / 2
Obejrzałem mecze 3 reprezentacji, U-19, U-21 i pierwszej. We wszystkich mamy ten sam problem, to znaczy grę piłką. Można się zżymać na wybory trenerów, ale my nie mamy zawodników, którzy potrafią szybko grać piłką i utrzymać się przy niej kiedy przeciwnik presuje.
To jest zjawisko powszechne i świadczy o słabym przygotowaniu tych zawodników i nie przez trenerów reprezentacji, tylko w całym procesie szkolenia.
W Polsce mamy nielicznych młodych zawodników, którzy mogą podnieść poziom zespołów ligowych a najlepsi zawodnicy z naszej ligi mają kłopoty z przebiciem się do składu mocnych lig. Jednocześnie w mocnych ligach jest wielu młodych którzy grają jak równy z równym bez żadnego PJS. Wniosek, szkolenie zawodników w Polsce i mocnych ligach dzieli przepaść, to jest nasza największa rezerwa której nie umiemy wykorzystać.
Jak patrzę na młodsze reprezentacje, to nie jestem optymistą w sprawie poprawy szkolenia w Polsce.
Patrząc na grę młodych zawodników muszę przyznać, że najlepiej szkoli Lech. Legia dopiero zaczyna to nadrabiać, mam nadziję, ale Lubin szkoli od dawna i ma infrastrukturę a wyniki raczej skromne i jakościowe i ilościowe, wniosek jest taki, że nie wystarczy mieć akademię, trzeba tam jeszcze dobrze szkolić.
Generał broni
  • 0 / 0
Boras

Ale popatrz, kolego, na zawodników grających już - czasem dosyć długo - na zachodzie, oni też mają te problemy, o których piszesz. Według mnie to kwestia i słabości tych zawodników (bo w klubach mają obok siebie lepszych, a w kadrze to od nich się oczekuje, że będą ciągnąć wózek) oraz słabej organizacji gry całej drużyny. A tu się kłania poziom polskiej myśli szkoleniowej oraz wykładowców w słynnej "kuźni trenerów" w Białej Podlaskiej.
Generał broni
  • 0 / 0
Mac
Nie wiem jaki jest poziom kursów na UEFA Pro, bo to jest trudno określić, ale widać za to jakie problemy techniczne i decyzyjne mają nasi zawodnicy a oni są produktem szkolenia. Staram się dużo czytać na temat szkolenia w innych krajach i tam już od dzieci wymaga się kreatywności, techniki i szybkiej orientacji na boisku. Jeśli zawodnik ma problem z przyjęciem kierunkowym, to nie odwróci się z piłką w optymalnym kierunku, tylko odegra do tyłu, żeby nie stracić. Pisałem juz o tym wiele razy więc nie chce mis się powtarzać, ale jeśli zawodnicy nie mają umiejętności technicznych, to pole manewru trenera jest bardzo ograniczone. Stąd według mnie ubóstwo taktyczne w naszej lidze i zawodnicy przechodzący do mocnych lig muszą się intensywnie edukować taktycznie, żeby się dostosować do wymogów.
Pisałem również o tym że granie w mocnych klubach nie oznacza że są oni zaawansowani technicznie, bo tam są otoczeni zawodnikami ktorzy ciągną grę a nasi są od noszenia fortepianów. Jeden od odbiorów, drugi od wykończenia, trzeci od biegania po skrzydle. Obejrzałem kilka meczów Napoli, żeby zobaczyć jak tam gra Zieliński, bo nie rozumiem jego fenomenu i tam też na ogół truchta i przesuwa, czasami zagrywając dobrą piłkę, ale podkreślam czasami. To nie jest gość, który ma agresję w odbiorze ani pazerność na piłkę. Jeszcze mniej rozumiem fenomen Piątka. Gość waleczny ale dosyć surowy technicznie, nie potrafi dobrze przyjąć piłki z zastawką żeby ją przytrzymać. On może się sprawdzić w polu karnym, ale najpierw to musimy do niego dotrzeć z piłką a to nam się udaje rzadko.
No więc mamy takie puzzle które gdzieś zostało dopasowane z lepszym bądź gorszym skutkiem a my się podniecamy nazwami klubów zapominając o roli jaką w nich pełnią.
Jestem przekonany, że konieczna jest zmiana w sposobie patrzenia na Polską piłkę, musimy się skupić na jakości pojedynczych zawodników (wyszkolenie) bo dopiero z ich indywidualnej jakości można budować zespół który będzie grał kreatywnie i skutecznie.
Do tego zupełnie nie rozumiem logiki oceniania trenerów i zespołów. Rok temu prawie wszyscy sikali wrzątkiem ze szczęścia jak zespół Michniewicza, grając w tym samym stylu urwał punkty Belgom a z Hiszapnią nie wychodził z połowy. Wtedy się mówiło o waleczności, organizacji obrony i geniuszu trenera. Teraz gramy to samo i jest histeria w sprawie Brzęczka. Czy tym ludziom brak szerszej perspektywy spojrzenia. Ja myślę że tak i to jest problem całości, bo u nas bożkiem stał się wynik, który przesłania wszystko. Ktoś fajnie powiedział o różnicach między Holendrami i Polakami. Holendrzy myślą jak GRAĆ W PIŁKĘ a Polacy myślą JAK WYGRAĆ MECZ. I jeśli tak się dzieje od początku szkolenia, to dlatego nie umiemy grac w piłkę.
Porucznik
  • 0 / 0
Poszczególne kluby to tylko końcówka oraz model wprowadzania do pierwszego zespołu. No, to może nie "tylko", ale też nie wszystko. Sama Legia czy Lech nie wychowa piłkarza od orlika i żaka (U-10 itd.), a przynajmniej nie masowo. Kluby rzeźbią w tym, co do nich trafi. Musi się podnieść jakość szkolenia w całej Polsce
Generał broni
  • 0 / 0
Yorick
To jest jasne na całym świecie, tylko nie w Polsce. Istnieją statystyki pokazujące ilu z chłopców zaczynających trenować dociera do poziomu ligowego, o europejskim już ie wspomnę. U nas wszyscy pieją że powstało kilka ośrodków szkolących młodzież. W Niemczech oprocz akademii klubowych zorganizowano 350!!!!! szkółek które merytorycznie wspiera federacja a finansują samorządy. To wszystko jest monitorowane merytorycznie przez trenerów edukatorów, którzy są regularnie doszkalani zgodnie z najnowszymi trendami. My jesteśmy w czarnej d.upie. PZPN zbudował 15!!!! AMO, organizuje jakieś LAMO, ZAMO dla kilkudzesięciu chłpaków z całej Polski i ogłasza rewolucję w szkoleniu.
Kompromitujące jest i dla PZPN że wmawia takie pierdoły i dla inteligencji tych naszych ekspertów że łykają taką lipę i jeszcze sami ją wzmacniają.
Generał broni
  • 0 / 0
I tu uwidacznia się cały marazm systemu, wina leśnych dziadków z PZPN (bo za moich czasów to się robiło tak) oraz to, że na chwilę obecną najważniejsze byłoby stworzenie podwalin nowego systemu szkolenia, począwszy od przygotowania kadry trenerskiej do pracy z najmłodszymi. Czyli najnormalniej w świecie trzeba zacząć pracę u podstaw. Ale nie nie nie, nie w Polsce takie numery...
Generał broni
  • 0 / 0
Mac
Kiedyś sprawdziłem dane i liczbie piłkarzy na 1000 mieszkańców, co jest wskaźnikiem upowszechnienia piłki i mamy jeden z gorszych wskaźników. Porównałem również liczbę zawodników przypadających na jednego trenera, co może wskazywać na jakość szkolenia, bo im mniejszą liczbą zawodnikó zajmuje się trener, tym bardziej zawodnik jest "zaopiekowany" i lepiej szkolony. Tu też mamy wyniki kiepskie.
Tak więc można śmiało zakładać, że wiele potencjalnych talentó jest poza systemem a ci którzy są w systemie są słąbiej szkoleni. Pomijam poziom przygotowania trenerów dzici i młodzieży, ale to chyba widać po rezultatach.
Generał broni
  • 0 / 0
Takie porównanie. W Niemczech jest zarejestrowanych 7 mln piłkarzy, czyli co 11-12 Niemiec uprawia piłkę w Polsce trochę ponad 600tys, czyli co 50 obywatel uprawia ten sport. Różnica w bazie selekcyjnej jest kolosalna a jeśli do tego dodać przygotowanie merytoryczne trenerów, to zaczyna być jasne dlaczego Bundsliga jest o taka mocna. Polska ma ogromne nie wykorzystane rezerwy, którymi nikt się nie zajmuje, bo woli się jechać po trenerach, bo to jest łatwiejsze i podoba się ludziom.
Podpułkownik
  • 0 / 0
Boras , Mac
Z waszymi wypowiedziami zgadzam się w 100 %.
Ale jak to się ma do komentarzy o dobrej grze reprezentacji
i Slisza ponizej ?
Generał
  • 1 / 0
Wynik spoko, ale gra momentami dramatyczna. Pewnie awansują ale po co??? Aby znowu dostać 6-0 z kimś kto gra w piłkę i potem obtrąbić pseudo sukces???
Pułkownik
  • 2 / 0
Z jednej strony bardzo fajne wyniki Czesiek robi, z drugiej jeśli dalej w Polsce będzie dominowała taka myśl szkoleniowa jak on prezentuje (a przecież większość polskich trenerów by się tylko murowało) to my nigdy nie pójdziemy do przodu.
Kapitan
  • 1 / 0
Dokładnie tak samo uważam. Ale jednocześnie nie da się nie zauważyć że tworzymy narodowy model gry, dorosła reprezentacja też mocna murarka.
Major
  • 1 / 1
Balde
O co chodzi? Wyjaśnisz?
09-09-2020 08:06
......

Same bzdury.
Szymański, Jóźwiak, Bielik i Pestka łapią się wiekowo do kadry U21.

Piszesz, że Jóźwiak u Michniewicza nie grał, a on w samych eliminacjach do tego Euro U21 ma u Czesława 5 meczów.
Pestka też grał w tych eliminacjach
Kapitan
  • 1 / 0
Rzeczywiście, masz rację. Te eliminacje zaczęły się jeszcze w poprzednim roku gdzie gracze z rocznika 98 mieli 21 lat.
To jest ten Casus m.in Wieteski gdzie w razie gry na ME U-21 grał on w wieku 23 lat. Ale pamiętam że były jakieś ograniczenia mimo wszystko na liczbę takich graczy.

Co do Jóźwiaka, wiem że on grał. Ale przeważnie wchodził z ławki, zastępował np Szymańskiego na skrzydle.

Dzięki za wyjaśnienie :) Nie spałem, ale nie wiedziałem że te eliminacje zaczęły się w poprzednim roku. Umknęlo mi to.
Major
  • 0 / 0
Balde

Blatok ale wiesz ze Szymanski i Jóźwiak nie łapią sie wiekowo do tej kadry?
I wiesz ze Jóźwiak nigdy nie grał u Michniewicza gdy jeszcze mógł?
09-09-2020 07:48
Balde

Bielik i Pestka też się nie łapią:))
09-09-2020 07:50

.....

O czym ty bredzisz? Wypij kawę i obudź się człowieku :)

Albo jeszcze nie wstałeś albo nie masz pojęcia o tym co się dzieje w naszej piłce choćby w stopniu podstawowym.
Są dwa wyjścia :)
Kapitan
  • 0 / 0
O co chodzi? Wyjaśnisz?
Major
  • 0 / 0
KufelDNA

Ktoś oglądał i mógłby opisać jak to wyglądało? Po obejrzeniu skrótu, wygląda na fartowne zwycięstwo, po murowaniu bramki, a z sytuacji to mogłoby być równie dobrze 1-4..
Czy tak było faktycznie?
08-09-2020 22:57

........

Rosjanie w absolutnie optymalnym składzie( nikogo Czerczesow nie zabrał do pierwszej reprezentacji, nikt nie był kontuzjowany i nie pauzował za kartki) przyjechali do Łodzi z celem nie przegrania meczu. Porażka sprawia, że dochodzimy ich na 1 punkt mając jeden mecz do rozegrania więcej. To im bardziej zależało na remisie.

zaskoczył ich Czesiek defensywną taktyką. Dał się wyszumieć i zadał cios. Typowy Michniewicz.

Lekka przewaga Rosjan. Ale jak już pisałem - w przeciwieństwie do nas mogli skorzystać z wszystkich najlepszych w kraju z tej kategorii wiekowej.

Gdyby Czesiek miał do dyspozycji Pestkę, Bielika, Walukiewicza, Karbownika, Marchwińskiego, Modera, Szymańskiego i Jóźwiaka - to byśmy ich roznieśli
Kapitan
  • 1 / 0
Blatok ale wiesz ze Szymanski i Jóźwiak nie łapią sie wiekowo do tej kadry?
I wiesz ze Jóźwiak nigdy nie grał u Michniewicza gdy jeszcze mógł?
Kapitan
  • 1 / 0
Bielik i Pestka też się nie łapią:))
Pułkownik
  • 1 / 0
Przykro się na to patrzy jak w U21 i pierwszej reprezentacją, nie mamy żadnego Legionisty który odgrywa kluczową rolę. Robi się to dość niepokojące, że zaczynamy znacznie odstawać pod względem szkolenia od pewnej ekipy z Poznania.
Kapitan
  • 1 / 0
Zauważyłem to ostatnio też w tych nizszych rocznikach. Lech ma czasem po 5 graczy w 1 skladzie jak w u-19, a u nas na kilka minut wchodzi Mosor (co prawda mlodszy).
Coś tu wymaga pilnej korekty. Widać w jakiej bańce i iluzji my jako kibice tkwiliśmy.
Mamy dużo do nadrobienia pod wzgledem szkolenia.
Generał broni
  • 0 / 1
Spokojnie, my też mieliśmy wystrzałowy rocznik z Furmim, Żyrą, Wolski się też chyba tam łapał, Borys był - czasem tak jest. A na efekty LTC musimy kilka lat poczekać, tu nie od razu będą efekty.
Podpułkownik
  • 0 / 0
Slisz zaliczył całkiem niezłe wejście z ławki. Majecki zagrał bardzo dobry mecz. Generalnie jednak widać, że największe papiery na granie na poziomie ma Mateusz Bogusz. Ciekawe, jak będzie wyglądać jego zderzenie z Premiership. Czy kiedykolwiek interesowaliśmy się tym chłopakiem jak grał w Ruchu Chorzów?
Podpułkownik
  • 1 / 5
Nie wiem czy to prawda, ale podobno Slisz rozegral przez około 12 minut "niezłe" zawody.
Kopnął sobie 2 czy 3 razy piłkę bez znaczenia.
Nawet w U 21 nasz supertalent pewnie sobie nie pogra.
Szkoda, bo ciężką kasę kosztowal.
Ale wraz z kilkoma kolegami pocieszę się że go wpuszczają na boisko póki co.
Może się mylę, ale i u Vuko z taką grą miejsca w 1 składzie to on sobie miejsca nie wywalczy.
Ale tak mi relacjonował kumpel.
Ja meczu nie widziałem.
Podpułkownik
  • 1 / 1
Czy kiedykolwiek interesowaliśmy się tym chłopakiem jak grał w Ruchu Chorzów?

Nie bo podglądaliśmy inne mlode talenty.
Bogusza mają inni.
Sierżant
  • 1 / 0
Darky napisz do kumpla, że musi iść do okulisty.
Generał broni
  • 0 / 0
Darky

Bogusz to od 14 roku życia był na celowniku klubów Angielskich - nie sądzisz chyba, że wolałby przyjść do nas/
Ktoś oglądał i mógłby opisać jak to wyglądało? Po obejrzeniu skrótu, wygląda na fartowne zwycięstwo, po murowaniu bramki, a z sytuacji to mogłoby być równie dobrze 1-4..
Czy tak było faktycznie?
Kapitan
  • 1 / 1
Najbliżej to było 0-0, bo o to nam chodziło w tym meczu.
Bardzo wyrównany mecz był, absolutnie nie 1-4
Plutonowy
  • 2 / 0
Ruscy po bramce przycisnęli, a tak na remis. Tyle, że to my strzeliliśmy i wygraliśmy.
Ok, dzięki
Podporucznik
  • 3 / 3
Uważam, że reprezentacja Francji oparta jest na murzynach.
Podpułkownik
  • 6 / 1
No cóż, tak to wygląda w czarno- białej telewizji.
A ja uważam, że oparta jest na Murzynach. Taka niewielka różnica ;-)
Major
  • 0 / 0
Ale biały też strzelił.
Generał broni
  • 1 / 0
Słuszne uwagi kolegów. Moja rada - sprzedaj jednego ze swoich setek dronów i po prostu kup telewizor kolorowy.
Podpułkownik
  • 2 / 1
W sumie, to wynik jest lepszy niż gra. Na tym poziomie i w tym wieku dobrze byłoby, żeby zawodnicy coś konkretnego pokazywali.
Major
  • 0 / 0
Jedni i drudzy nie pokazali nic. Także poziom był wyrównany.
Podpułkownik
  • 0 / 0
I to ma być pocieszenie????
Major
  • 0 / 0
Wynik jest pocieszający.
Marszałek Polski
  • 3 / 1
„rozpoczęło spotkanie z ławki rezerwowych”
→ rozpoczęło spotkanie na ławce rezerwowych,
ale:
→ obserwowało początek spotkania z ławki rezerwowych.
Podpułkownik
  • 2 / 0
Manekin ma rację.
W tym meczu bylo podobno tyle jakości w grze ile w warsztacie dziennikarskim autora tego artykułu.
Podpułkownik
  • 2 / 0
Ale mimo wszystko zwycięstwo to zwycięstwo.
Gratulacje.
Marszałek Polski
  • 1 / 1
Proszę redakcję o korektę oraz ujednolicenie pisowni nazwisk rosyjskich — oprócz tradycyjnych literówek w artykule występuje misz-masz arbitralnie stosowanych transkrypcji i transliteracji…
Za zwycięstwo można też uznać opublikowanie takiego artykułu ;)
Marszałek Polski
  • 1 / 1
Na przykład „Ivan Oblakow” (Иван Обляков).
Skoro Oblakow, to może jednak Iwan?
Marszałek Polski
  • 1 / 1
Poezja,
materii nad duchem?
Chcenia redaktora nad zasadami redagowania...
Generał brygady
  • 1 / 0
Zwycięstwo zawsze cieszy. Brawo.
~Ts
  • 0 / 0
Jest nadzieja.
Marszałek Polski
  • 0 / 0
Dla kogo?
Podpułkownik
  • 1 / 3
Komentowal na russkim kanale ten sam gosc co kiedys Spartak-Legia wot i wso

Na poczatku chwalil swoich co to niby inny urowien itd a po 40 min taki obssrany jak wtedy
Nie udzierżyli, nie wytierpieli, propuscili...
Porucznik
  • 0 / 0
Też oglądałem na rosyjskim, bo nasza tv niedostepna z zagranicy. Widziałem końcówkę, nie wiem jak wcześniej, ale potem komentator mówił, że wygraana Polaków zasłużona.
Podpułkownik
  • 0 / 0
Ja mam polsat cyfrowy z pakietem ekstraklasa za granicą ( Irlandia ).Place 90 PLN/ miesiąc.
Ja w USA mam PolONTV. Polska telewizja w internacie, ze wszystkimi kanalami, za okolo $10 z miesiac.
Podporucznik
  • 1 / 3
A jak Ja jestem za granicą to w ogóle nie oglądam TV. Czasami wieczorem na telefonie sprawdzę smutnych ludzi, co tam piszą w Polsce. A już za tydzień o tej porze będę pił Chianti.
Podpułkownik
  • 0 / 0
Myślę, że jest w czym wybierać, aby mieć telewizję polską za granicą.Znajomy w Irlandii płaci 15 euro/ miesiąc i ma wszystkie kanały.Tyle,że musiał kupić dekoder za 100 euro.
Szwagier ma w Niemczech telewizję internetową, wszystkie kanały.Nie pamiętam nazwy.
Porucznik
  • 0 / 0
Jak się jest za granicą na stałe, to pewnie warto, a jak co jakiś czas, to niekoniecznie, zwłaszcza że Player pl (z C+) i Ipla działają za granicą też.
Marszałek Polski
  • 0 / 0
"I wsio"
Legendarne
Brawo chłopaki!!!
Generał brygady
  • 0 / 0
Lekka niespodzianka jest.
Generał broni
  • 0 / 0
Brawo Bartek, brawo chłopaki. Teraz wszystko (awans) w waszych nogach.
A w PJS Cracovia ciągle na pierwszym miejscu ; - )
Kiedyś w gazecie były takie ogłoszenia: AAAAAAASamochód sprzedam. No i było się na pierwszym miejscu :)
Ciekawe ile trzeba by dać za tego Kiwiora, przydałby się nam stoper, a to może być fajna inwestycja.
Marszałek Polski
  • 0 / 0
Może wymienią się za Wieteskę
Pułkownik
  • 0 / 1
Dużo taniej i lepiej wyławiać piłkarzy dwa trzy lata młodszych bo do Kiwiora bez miliona euro nie ma co podchodzić, trzeba pamiętać że takie pieniądze i to że gra w U21 nie gwarantują że seniorska piłka go negatywnie nie zweryfikuje, lepiej postawić na Mosura
Porucznik
  • 1 / 0
Mosóra
Marszałek Polski
  • 0 / 0
Mosór to do jedynki obowiązkowo
Kapitan
  • 3 / 6
6 obrońców w składzie. Bo Makowski i Puchacz grają na obronie od dłuższego czasu. 2 defensywnych pomocników w środku pola.
Celem było 0-0. Po stałym fragmencie i główce się udało strzelić.
Ja nie wiem gdzie my zmierzamy.
Starszy kapral
  • 2 / 1
Oglądałeś w ogóle ten mecz?
Pułkownik
  • 3 / 2
My od dawna jesteśmy w czarnej D i przy takich szkoleniowcach jak Czesio telefonista czy Brzęczek nie zmierzamy do wyjścia tylko w głąb.

Dobrze że kluby budują akademię i szkolą bo to daje nadzieję
Pułkownik
  • 4 / 4
Shimek ja oglądałem, gry zespołowej w piłkę w naszym wydaniu było niewiele a o to chodzi w piłce młodzieżowej.
Wynik jest rzeczą drugorzędną i powinien wynikać z jakości
Generał broni
  • 3 / 3
A jakości było jak na lekarstwo.
I dobrze, trener zna potencjał drużyny na tle wysoko wycenianej kadry Rosji. Ogarnął taktykę, ogarnął SFG i tyle wystaczy żeby dobrze grać, rzeźbi w tym co ma. Nie to co ten parodysta Brzeczypała.
Pułkownik
  • 1 / 3
Trenera ma przygotować młodych piłkarzy do gry w pierwszej reprezentacji a nie grać o wyniki w pierwszej kolejności jak Brzęczek.

Przy takim podejściu znowu będzie pokolenie drwali którzy odbiją się od poważnej piłki.
Marszałek Polski
  • 2 / 2
Nasza myśl szkoleniowa to zaraz przejdzie w 5 obrońców, 4 def pomocników i napastnik
Przegrywając z Rosją nic się nie nauczą, muszą awansować na duże turnieje by grać z najmocniejszymi piłkarzami na świecie w swojej kategorii i się wtedy rozwijać.
Pułkownik
  • 2 / 2
i przegrywać 5 do 0
Powielając błędy, nie ucząc młodych piłkarzy grać w piłkę niczego nie poprawimy.
Podpułkownik
  • 1 / 0
Jak to ujęli komentatorzy.Mecz z Rosją był do rozegrania taktycznie, efektywność i efektowność była w meczu z Estonią.
Podpułkownik
  • 2 / 0
Taki jest Michniewicz... Ale skuteczności nie można mu odmówić.
Kapitan
  • 0 / 1
@Archie

No wiem, on tak ustawia drużyny. Ale nie robmy z niego kogoś więcej niż Brzęczek w takim razie. Bo taktyka jest bardzo podobna, różnica na korzyść Michniewicza wynika w dużej mierze z tego, że inne kadry młodzieżowe nie są nastawione na wynik w taki sposób, by grać 6 obrońcami.
Tak, lepiej żeby wysoko przegrali wysoko ze światową potęgą w meczu o strefę medalową ME i w bezpośrednim starciu o IO niż rzucić się na hurra na Rosję i nie pojechać nigdzie. Ale co ty możesz o tym wiedzieć