Serwis Legia.Net stosuje pliki cookies w celu lepszego poznania w jaki sposób nasi czytelnicy korzystają z naszych stron. Używamy cookies także w celach reklamowych i statystycznych oraz dla prawidłowego funkcjonowania niektórych funkcji serwisu. Mogą być one być również stosowane przez współpracujących z nami reklamodawców i firmy badawcze.

Każdy użytkownik może zmienić swoje ustawienia dotyczące plików cookies, korzystając z ustawień używanej przez siebie przeglądarki internetowej. Domyślne ustawienia najpopularniejszych przeglądarek na komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych zezwalają na zapisywanie w pamięci urządzenia plików cookies.
X

Tło

19 listopada 2017

Dariusz Mioduski: Nie ma sensu powiększać Ekstraklasy

2017-11-10 13:24:48
img
- Od tygodni trwa dyskusja o reformie Ekstraklasy. Pełno jest rozwiązań i pomysłów, ale mam wrażenie, że zapomina się o fundamentach. O przyjęciu wspólnego celu, określeniu tego, co chcemy osiągnąć, jako Ekstraklasa i jako cała polska piłka klubowa - mówi w rozmowie ze Sportowymi Faktami prezes i właściciel Legii, Dariusz Mioduski.

A co ze zwiększeniem ligi?


- Jest tylko jedno sensowne uzasadnienie - 34 mecze. Poza tym ja nie widzę powodów, dla których powinno się zwiększyć ligę. Dlatego przede wszystkim cały czas powtarzam, najpierw ustalmy cele i priorytety dla Ekstraklasy, a później szukajmy rozwiązań, które pozwolą je osiągnąć. Spójrzmy na całą czołówkę I ligi. Która z tych drużyn spowoduje, że pojawią się nowi sponsorzy, że telewizje będą chciałby zapłacić więcej za prawa? Które z tych klubów mają stadion, na którym będzie się chciało pokazywać ligę. Które mają system szkolenia, który wprowadzi do polskiej ligi nowych młodych piłkarzy?


Dwie się znajdą.


- Dlatego sportowo każdy ma prawo wywalczyć awans.


Czyli pan by wolał zmniejszyć ligę do 14 klubów?


-
Teoretycznie mogę sobie nawet wyobrazić ligę z 12 drużynami. Wtedy mielibyśmy same silne ośrodki, co kolejkę kilka hitów, stały wysoki poziom, wszyscy non stop o coś walczą. Kluby dostają znacznie więcej z praw telewizyjnych. Liga poszłaby do przodu. Same plusy, tyle tylko, że...


To nierealne.


- Tak. Nikt się na to nie zgodzi. Musimy szukać kompromisów. Dlatego powtarzam, nie zaczynajmy rozmowy od liczby klubów tylko od ustalenia wspólnych celów.


Podważa pan podział środków?


- Trochę tak. Gdybyśmy zrobili badanie ile z tych 150 milionów wypracowuje Legia Warszawa, albo, "gdyby Legia sprzedawała prawa sama, to ile dostałaby reszta?". A jeśli pan doda do tego Lecha, to ile zostanie? 30 procent? Wie pan ile dostaliśmy z praw telewizyjnych? 16 milionów. Dla wielu klubów to bardzo dużo, ale w Legii to mniej więcej tyle ile zarabiamy na naszym sklepie.


Zapis całej rozmowy z Dariuszem Mioduskim można przeczytać w serwisie "SportoweFakty.pl"


 

Legia - Górnik
Dodał: Marcin Szymczyk Źródło: sportowefakty.wp.pl   

twitter

Tagi

Komentarze osób niezalogowanych wyświetlą się po akceptacji moderatora


 

Komentarze

Wszystkie
Pozytywne
1313
2017-11-11 14:13
To co Mioduski powiedział ma sens czyli w naszych realiach nie do zrobienia bo tu to co ma sens jest nie do zaakceptowania. Sorry taki mental lepeij aby wszyscy mieli mniej i gorzej niż spróbować coś nowego bo nie daj Boże jeszcze wypali.
eLtruista
2017-11-11 13:08
Nasz Prezes ma rację
~
2017-11-11 12:36 IP 89.66.6***
Mioduski dobrze rzecze
~zaha....
2017-11-11 10:30 IP 95.171.***
ja bym widzial to tak 16 druzyn 30 meczy w zasadniczym sezonie potem podzial na l na 4 grupy
A miejsca 1-4
B miejsca 5-8
C miejsca 9-12
D miejsca 13-16
W grupach gramy mecz rewanz co daje nam 36 meczy
Mistrz zostaje wyłoniony
Druga druzyna awans do Europiejskich Pucharów
Nastepnie zwyciezcy grup B i C graja o 3 miejsce w Europiejskich Pucharach
Spadek do 1 ligi zaliczaj 3 i 4 druzyna z grupy D a 2 druzyna gra baraż o utrzymanie z 3 druzyna 1 ligi
2017-11-11 23:49
Genialny pomysł tylko powiedz o co grałyby drużyny w grupie B i C i kto by chciał to oglądać np w tv? Bez sensu głupszego pomysłu w życiu nie czytałem. Podział kasy według Mioduskiego jest tak oczywisty że aż dziwi że jeszcze nie został sprowadzony, dlaczego mamy nagradzać przeciętność.
~M22
2017-11-11 10:11 IP 31.42.1***
Z całym szacunkiem Panie Miodulski na biznesie się Pan zna, ale na piłce nożnej w kwestii sportowej już nie!!! Zwiększenie ligi ma na celu rozwój klubów piłkarskich w Polsce. Niby banalne, ale tak będzie bo Ekstraklasa to szansa na rozwój i tworzenie się nowych ośrodków piłkarskich (jak np. w Niecieczy) to potencjalne źródło odkrywania "młodych" talentów , którzy grając w słabszych klubach ogrywali by się na poziomie Ekstraklasy. Panie Miodulski jak tylko mała grupka będzie się tortem (wpływy z gry Ekstraklasie) obżerać to reszta padnie z głodu!!! I w naszej kopanej Ekstraklasie będą biegać piłkarze typu Pasquato bo mają w CV że w Juventusie z Pirlo grali (na trenigu). Szanowny Panie Miodulski pamięta Pan jak Pan powiedział że Nieciecza jest słaba a ona ta słąba Nieciecza "ogoliła" i to grubo. Proponuje skupić się na Legii żeby była jak najlepsza, a reformę ligi zostawić Panu Bońkowi myślę że jako biznesmen i były światowej klasy piłkarz lepiej czyje co potrzeba polskiej piłce.
2017-11-11 13:11
Nie zgadzam się.
W Niecieczy, małej wiosce gdzieś między Krakowem a Nowym Sączem, to ilu talentów mogą odkryć?
Liga powinna być mniejsza, bardzie profesjonalna, głównie chodzi o zarządzanie klubami.
Dopiero potem jak ten model będzie furczał to można rozszerzyć go o mniejsze kluby.
~Olo
2017-11-11 08:09 IP 2.127.2***
Żaden system rozgrywek nie zwiększy poziomu ligi. Żeby tak się stalo potrzebni sa ludzie, którzy trochę wpompują od siebie pieniądze na: lepszych graczy, akademie, lepszych trenerów. Tylko tak polepszyć mozna naszą ligę. wiadomo, że to nie jest łatwe, ale Lgia stałana najlepszej drodze ku temu. Niestety rozprzedano graczy za paczkę śliwek i teraz zadajemy sobi pytanie jak wzmocnić ligę. Ten sezon pokazał w jakim miejscu jest nasza liga. To jest dno jakiego nich nie chce sponsorować.
kurek
2017-11-10 21:36
Ja też jestem zdania że to bezsens. Chyba że spadałoby minimum 8. Im więcej drużyn tym gorzej dla Legii. Czy z esą czy bez. Dopóki w tej lidze nie będzie o co grać to tak to będzie. Kto poza Bielskiem zaliczył podobny null przez esę??? Tu bym stawiał na jakiś kłopot w przygotowaniach. Nie o ówczesne zamieszanie kto w grupie mistrzowskiej itp itd. Poza tym nic ciekawego ani w górze ani w dole. Ja nawet nie boje się postawić tezy że 5-6 mistrzem nie będzie, no chyba że będą niewielkie straty, do 3 pkt.

Żadnych rozszerzeń!!! Co do 12 zespołowej ligi i 4 rund. Hmm.. Za 2-3 lata się ludziom znudzi i co dalej. Na tym polega urok ligi, że patrzysz w terminarzu kiedy mecz z rywalem x czy y. Szkocja... Tyle, że tam przez lata rządziły 2 drużyny. celtic bez konkurencji i liga zjechała do poziomu naszej.
GS8GS
2017-11-10 20:27
Prawda jest taka że trzeba zmienić status PZPN-u, i dlatego nie będzie w najbliższym czasie zmniejszenia ligi. To już druga kadencja Bońka i na trzecią nie będzie mógł być wybrany.

A sami widzieliśmy, co było jak na " koryto" chcieli się rzucić "p.Majdan" (ten dżentelmen z legendarnym osiągnięciem jakim jest wywiad dla canal+ ,) z panem Wojciechowskim który jak by nie patrzeć pozbawił nas Derbów Warszawy. I naglę tacy wybitni działacze chcą stanąć u steru polskiej piłki.

To ze pzpn wypracował takie zyski, to zasługa ekipy Bońka. Sukcesy kadry zasługa ekipy Nawałki.

W powiększaniu ligi chodzi wyłącznie o kasę a nie o poziom sportowy, kilka kolejek więcej to kilka meczów więcej w pakiecie do sprzedania. A nie żadne zwiększenie poziomu rozgrywek.

Znacznie lepsze było by pod tym względem zmniejszenie ligi ale jak tu już ktoś pisał opcja 12 klubów jest kiepska.
12 klubów czyli każdy zespół czeka 11 meczów w rundzie jesiennej, 11 w wiosennej i 2 rundy po 5 meczów . W sumie 32 meczę. Teraz gramy 37 więc taka formuła jest nie do przyjęcia ze strony spółki Ekstraklasa S.A. i telewizji.

14 klubów to po 13 meczów w rundach zasadniczych, i po 6 meczów w rundach finałowych. W sumie 38 meczów. A więc więcej niż teraz. W rundach finałowych zespoły walczą ze sobą w 12 meczach, gdzie o puchary zawodniczy walczą w każdym meczu. Taka formuła jest jedyną rozsądną którą bez znacznego zwiększania ilości meczów może poprawić poziom tej ligi i zespołów w niej występujących.
2017-11-10 20:48
Ja już jakiś czas temu napisałem to pod innym postem.

14 drużyn jak najbardziej.
Daje to 26 kolejek. Później podział góra 6 druzyn, a dół 8. I gramy tak jak dziś po jednym spotkaniu po podziale. Góra ma 31 spotkań, a dół 33.
Bez podziału punktów po 26 kolejkach.
2017-11-10 21:09
Ja bym widział po dwa spotkania po podziale SA będzie chciała zwiększać liczbę kolejek, bo to jedyny sposób na zarabianie większej kasy z praw do transmisji.
proper
2017-11-10 18:20
w tej jednej kwetii sie z nm nei zgadzam. kierunek, ktory sobie obral czyli wiekszosc pieniedzy dla klubw czolowki doprowadzi te lige do poziomu ligi szkockiej. tak niewiele druzyn, liczy sie wlasciwie jeden, bo drugi hegemon kilka lat temu zbaankrutowal, a cala reszta tej szkockiej elity to mizerny poziom sportowy. w lidze angieskiej, placa ogromne sumy nawet spadkowiczom, zeby nie sprzedawali czolowych zawodnikow i tym samym mieli sanse powrocic jak najszybciej z powrotem do premeir league. nie awsze sie to udaje, ale wtedy kolejny spadkowicz dostaje potezny zastrzyk pieniedzy, championship tym samym moze rywalizowac na wyzszym poziomie z lepszymi pilkarzami. tak w wielkim skrocie. rozpisywanie sie nei ma sensu.
2017-11-10 20:14
"w tej jednej kwetii sie z nm nei zgadzam. kierunek, ktory sobie obral czyli wiekszosc pieniedzy dla klubw czolowki doprowadzi te lige do poziomu ligi szkockiej."

A czego tu żałować? Lechi? Wisły czy może Lecha? Ja zamiast tych klubów chętnie wybrałbym (wzorem Celticu) Arsenal, Barcelonę i PSG. Wszystkim dobrze życzącym naszej Legii lepiej by było gdy nasza drużyna częściej grała w LM.
~faL
2017-11-10 16:46 IP 78.11.1***
12 zespołów, 2 rundy i podział na 2 grupy jak teraz, tylko + kolejne dwie pełne rundy = 22 mecze + 10 = 32 mecze.
Po takiej zmienie poziom ekstraklasy natychmiast wzrasta!!!! Wszystkie mecze O COŚ! Kluby bogatsze, więcej kasy na dobrych graczy, w pucharach europejskich O WIELE WIĘKSZE SZANSE!!!!
1sza liga 18 zespołów i 2 rundy!
TYLKO TAKA DROGA DO "SUKCESÓW" W EUROPIE i podniesienia poziomu polskiej piłki klubowej!!!!!
kostia
2017-11-10 16:34
Wybory na prezesa PZPN sa tu języczkiem u wagi , każdy glos się liczy , zmniejszenia ligi nie będzie .
Yan86
2017-11-10 14:57
Muszę przyznać, że Pan Prezes to mi trochę zaimponował tym wywiadem. Niby mówi rzeczy w miarę oczywiste, ale nikt do tej pory za bardzo nie chciał albo nie miał pomysłu/odwagi proponować takich rozwiązań.

Ciekawe tylko ile starczy mu sił na kruszenie betonu? Dla większości tej ligi najważniejszym celem to utrzymanie się w lidze i zgarnięcie jałmużny z praw telewizyjnych. Wtedy prezes i jego świta mogę spokojnie działać i pobierać wynagrodzenia. Wówczas też i piłkarze i trenerzy migrują sobie pomiędzy ekstraklasowymi zespołami i jest klawo. No bo o co mają walczyć w Gliwicach, Kielcach czy np. Gdyni? Przy całym szacunku dla tych ekip.
Zmniejszenie liczby zespołów, przynajmniej na jakiś czas to nie taki zły pomysł. Ale chyba raczej nie przejdzie.
~rafek03
2017-11-10 14:39 IP 89.66.4***
...zgadzam się z Prezesem....w każdej kolejce połowy spotkań nie da się oglądać...aż zęby bolą...i tak frekwencje...2k, 3k....tak mało bo jakość mała...a jak ma być większa jak kluby są biedne...jak C+ przestaje płacić po degradacji to kluby te przepadają....
Zdecydowanie powinno zmniejszyć ligę do 12 drużyn - podział kasy będzie na mniej zespołów w rezultacie drużyny będą silniejsze i będzie więcej ludzi na stadionach....
Tylko to mało realne bo Prezes PZPN za poparcie w wyborach obiecał pewnie powiększenie ligi...:(
2017-11-11 00:05 IP 37.47.3***
Szczerze, tylko spotkania Korony i Górnika da się oglądać... Legii ostatnio, oglądam bo kibicuje... Napewno gdybym, był kibicem innego zespołu, to do oglądania Legii nikt by mnie nie namówił...
~SD
2017-11-10 13:47 IP 162.243***
No to szukaj inwestora albo podziel się z kimś udziałami a nie się żalisz.Wydał 40mln zł czy tam więcej na spłacenie wspólników tylko po to żeby zaspokoić swoje ego i mieć Legie na własność i teraz chce jak najmniejszym nakładem finansowym osiągnąć sukces.
kibiccc
2017-11-10 13:43
zgadza się! gdyby Legia mogła swoje prawa sprzedawac samodzielnie to na tym by dużo zyskala. podzial powinien byc inny. Legia jest na pewno najbardziej medialna marka w Polsce. Mniejsza kasa z praw tv dla zespołów z dolnych części tabeli sprawilo by że kluby bogatsze jak Legia i Amica mogły by za realne pieniądze kupować graczy wyróżniających się w naszej lidze bo kluby musialy by takimi dzialaniami dopinac budżety. A nie podejście że nie sprzedamy tym bardziej Legii lub za 150% tego co za granice. a niestety nikt na to nie pójdzie ...
2017-11-10 14:26
liga by się osłabiła a nieco bogatsze kluby i tak tą kasę przy zmarnowały, patrz Legia w LM.
Wg mnie jedyny sensowny model to ten, w którym większość kasy rozdzielana jest za posiadanie na placu Polaków. zmusiło by to kluby w końcu do szkolenia i skautingu młodych zdolnych a nie tylko szrotu z 3 klasy hiszpańskiej który na tle naszego szrotu wypada przyzwoicie. dobre wyszkolenie miejscowych przerodziło by się długoterminowo w lepszą ligę. Wyhodowanie prawdziwych gwiazd w ten sposób podniosło by prestiż rozgrywek co za tym idzie przyprowadziło by sponsorów.
w inne rozwiązanie nie wierzę To, że Lecha i Legię było by stać rocznie na zakup jednego Saidiku więcej, nic długoterminowo nie zmieni. Krótkoterminowo pewnie dla Legii to by było dobre rozwiązanie, ale długoterminowo beznadziejne, bo liga będzie sie osuwać coraz niżej i niżej przez coraz gorszy poziom szaraków ligowych, z którymi te "gwiazdy" by się na codzień ogrywały.
Mocna Legia to mocna liga, innej opcji nie ma poza szejkami i innymi magnatami finansowymi, a nikt taki do tego kibolskiego klubu nie przyjdzie bo nikt taki nie chciał by się dzielić władzą i kasą z półświatkiem niskiego szczebla.
2017-11-10 14:57
Żadna poważna liga nie stawia na swoich rodaków, bo to zwyczajnie nie rynkowe działanie tylko zwykła komunistyczna gospodarka centralnie planowana. Poza tym zdaje się w UE nie można takich przepisów uchwalać, bo jest wolny przepływ dóbr i usług. Możesz zatrudniać samych Polaków, ale nie możesz wymuszać przepisami takich zachowań. Poza tym to nic by nie zmieniło, gdyby się dało przepisami podnieść poziom szkolenia to już dawno by podniesiono. Nie ma trenerów młodzieży, bo to już od małego dziecka szkolenie musi być ukierunkowane na odpowiednie elementy. Nikt za darmo tego nie będzie robił, bo to wymagania szkoleń i kursów. A ty myślisz że nagle ustalasz że muszą grać Polacy i nagle skąd się utalentowane dzieciaki w akademiach pojawią i potem zaczną trafiać do ekstraklasy. Polskie kluby by stawiały na Polaków jakby byli tańsi, a nie będą tańsi jak nie będzie zwiększonej podaży, a podaży nie będzie jak nie będzie dobrych trenerów na wszystkich szczeblach rozwoju w wielu ośrodkach kraju i po prostu w szkołach.
2017-11-10 14:58
Dodam tylko jeszcze że można w sumie przepisem zwiększyć podaż, wystarczy że zmniejszy się ligę do 14 albo 12 zespołów jak mówi Mioduski, ale na to nigdy się nikt nie zgodzi.
2017-11-10 17:38
rozwiązania z najlepszych lig nie są dla nas. Bo to świat opaery na zupelnie innych regulach a my w najbliższych kilkudziesięciu latach wśród najlepszych nie będziemy. To tak jak bys chcial byc wzietym maklerem wiec na poczatek zakupil bys bardzo drogi samochód na kredyt. My musimy równać do sredniakow a do nich nam bardzo duzo brakuje. Rozwiązania o których mówię działają juz w Europie ostatnio byl o tym artykuł na weszlo.
Dla naszej piłki ja nie widze innej drogi do sukcesu niz szkolenie a zeby je wzmocnic trzeba systemowo zmusic beton do dzialania.
Ja wiem ze dla wielu kazde regulacje to jest KOMUNA hur dur jedyne wyjscie to wolny rynek pieniadz nie ma narodowości itp *....*y jak Czarne jest czarne biale jest biale mowie co mysle. Proste rozumowanie normalnego człowieka.
2017-11-10 17:43
A co do przeznaczania kasy na szkoleniemoglo by to trwac kilka lat i stopniowo pezsnosic ciezar na ten element. Jestem pewien ze większość klubów zainwestowało by w szkolenie bo to bysie po prostu oplacalo. A jaka korzysc mamy ze ściągania cieniasow z balkanow czy hiszpanii z psrspektywy cslej naszej pilki nożnej? Zadne. Poziomu i tak nie podnoszą nawet ci dobzi na tyle by konkurowac widowiskoscia dla Polaka z np bundesliga a dla prawdziwych kibicow to nie ma znaczenia.
2017-11-10 19:26
Sam prezentujesz myślenie prostego człowieka, bo ci się wydaje że można ustawą zakazać gry obcokrajowców i to podniesie poziom Polaków i poziom ligi. Otóż nie podniesie, tylko obniży jedno i drugie. Myślisz że taki Szymański czy Michalak nic się nie uczył od Vadisa albo od Gui? Jak młody zawodnik się ma rozwijać grając z Kopczyńskim, co takiego młody zawodnik się nauczy grając obok sympatycznego Kopy? Myślisz że kluby są głupie i nie chcą zarabiać na wychowankach? Przecież na tym jest najlepsza kasa. Taki piłkarz jest tani, niewiele zarabia, jego agent wiele nie kasuje, przyszedł za grosze, a można go sprzedać za miliony. Szkolenie to skomplikowany proces i już pisałem że nie odbywa się tylko w klubie. Gdyby kluby były w stanie szkolić to by szkoliły, nie musiałbyś ich do tego zmuszać, ale zwyczajnie tego nie potrafią i ustawa tego nie zmieni, już prędzej pieniądze, a te musi gwarantować odpowiedni poziom który ludzie będą chcieli oglądać i to pociągnie rozwój szkolenia. Ustawa niczego nie rozwiąże. Jak ktoś jest dobry to sobie poradzi, a jak jest słaby to nie. Nasza młodzież ląduje 1 lidze i nawet tam sobie nie radzi należycie. To jest myślenie komunistycze, bo ty zakładasz że kluby same dla siebie chcą źle, ty jedyny wiesz jak powinno być dobrze i uważasz że trzeba te głupie kluby zmusić do tego żeby robiły tak jak ty uważasz. Otóż to nas cofnie w rozwoju, a ty nawet tego nie jesteś świadomy. Nawet komuniści byli świadomi co wprowadzają, tylko mieli to w dupie, bo głównie chodziło im o władzę i kontrolę, którą uważali że zniwelują swoją ekonomiczną głupotę. Jak chcesz regulacjami podnieść poziom ligi, to proponuje zakaz wyjedżania Polaków za granice, taki Lewandowski by siedział do 30 roku życia w Polsce i w nagrodę dostałby paszport żeby pograć w jakimś tam Celticu Glasgow na koniec kariery, co ty na to?
SiegobiagliWWA
2017-11-10 13:43
Powiększyć. Większa rotacja, trochę powiewu świeżości. Nieciecza stadionu nie miała, ale już ma. To samo będzie w Nowym Sączu. I sponsorzy się znajdą dla Sandecji. Tak samo jak wejdzie Miedź, podobno kasę ma, tak mówią kibice tej drużyny.
2017-11-10 14:32
po 1 zlikwidował bym spółkę ekstraklasa bo w tej biedalidze ta administracja jest zbędna bo i co niby robi? jakich mega sponsorów ściąga? mamy od tego PZPN. Sama eklapa się nigdy nie zreformuje bo zawsze reforma odbywa sie czyimś kosztem, i ten koszt by się na te reformy po prostu nie zgodził. w PZPN spojrzenie jest szersze, łatwiej realizować długofalowe cele bolesnymi metodami w przeciwieństwie do spólki ekstraklasa, która dba przede wszystkim o bieżących ligowców żeby im włos z głowy nie spadł.
Liczba komentarzy: 29

Logowanie




Uwaga

Redakcja serwisu LEGIA.NET nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj Komentarz - wersja bez konta.

Nick:
Uwaga: Odnośniki do serwisów zewnętrznych akceptujemy wyłącznie bez "http://"
Zamknij