Konkurs z FM 2013 rozstrzygnięty
17.11.2012 11:10
Pytania konkursowe (prawidłowe odpowiedzi zostały wyboldowane)
1. Którą z kolei edycją gry o nazwie Football Manager jest Football Manager 2013?
- 5
- 9
- 19
2. Jakie stanowisko w Football Manager 2013 zajmuje Jacek Mazurek?
- Dyrektor ds sportowych
- Asystent pierwszego trenera
- Koordynator pionu juniorskiego
3. Czy w Football Managerze 2013 można rozpocząć rozgrywki na początku dowolnego z pięciu ostatnich sezonów?
- tak
- nie
Poza licznymi ulepszeniami klasycznych elementów znanych z poprzednich części, Football Manager 2013 wprowadza szereg radykalnych zmian i innowacyjnych trybów, które – dla niektórych – zrewolucjonizują sposób, w jaki do tej pory grano. Być może najbardziej znaczącym elementem będzie zupełnie odnowiony tryb Klasyczny zwany w szeregach Sports Interactive jako FMC. Oferuje on, po raz pierwszy w długiej i pełnej sukcesów historii Football Managera, alternatywne, wymagające mniej czasu podejście do gry. Nowy tryb ułatwia prowadzenie klubu i pozwala graczom skupić się na podstawowych aspektach walki o mistrzostwo. Oprócz okrojenia roli managera tak, że cały sezon można rozegrać w 8 - 10 godzin, FMC oferuje dwa sposoby gry: karierę z otwartym zakończeniem oraz tryb Wyzwań.
- Ulepszony silnik meczowy 3D - Być może najbardziej zauważalne ulepszenie w FM13. W najnowszej części menadżerskiego symulatora wszystko na boisku i wokół niego będzie wyglądało jeszcze bardziej realistycznie; od stadionów i tłumów, poprzez ruch zawodników i na trajektorii piłki skończywszy. Szereg nowych i ulepszonych animacji zapewnia meczom większy realizm, a praca kamery sprawia, że dzień meczowy staje się bardziej telewizyjny. Zmiany wizualne opierają się na znaczącym ulepszeniu silnika symulacji meczu.
- Nowe role współpracowników - FM13 wprowadza restrukturyzację współpracowników, w tym nowe stanowisko Dyrektora Piłkarskiego, który (jeśli to będzie konieczne) przejmie cześć obowiązków menadżera, takich jak negocjowanie warunków kontraktu, czy zerwanie umów z niechcianymi piłkarzami. Dodatkowo wzrosła liczba specjalistów, dzięki czemu menadżer ma większą swobodę w wyborze swoich pomocników.
- Ulepszona interakcja z mediami - Interakcja pomiędzy menadżerem a mediami została rozwinięta. Od teraz menadżer może wybrać ton rozmów z dziennikarzami. Tylko od gracza zależy, jaki nastrój będzie towarzyszył rozmowom z dziennikarzami – całkowicie łagodny, a może jednak agresywny i porywczy.
- Gra sieciowa - FM13 zmieni się również w obrębie trybu dla wielu graczy, który w pełni wykorzysta funkcjonalność systemu Steam. Pozwoli to graczom na tworzenie gier oraz rywalizację z innymi menadżerami w bardziej przystępny sposób. Ulepszona gra przez sieć zawiera również szereg opcji dostosowań i modyfikacji turniejów o puchar czy ligi. Pozostał także standardowy tryb, który umożliwia przeniesienie drużyny z trybu dla pojedynczego gracza i sprawdzenie jej w multiplayerze.
- Światowe tablice wyników - Głębsze połączenie FM13 ze Steamem wprowadza światowe tablice wyników, co oznacza, że po raz pierwszy gracze będą mogli dokładnie zobaczyć swoją pozycję wśród menadżerów na całym świecie. Oprócz globalnego rankingu pojawi się również szereg mniejszych drabinek – każda do innego trybu gry, kraju i ligi. Rankingi wykorzystują rozbudowany system punktowania, który bierze pod uwagę różnorodne czynniki, w tym deklarowany poziom trudności, sytuację finansową klubu, a nawet płace piłkarzy, co czyni menadżerskie negocjacje jeszcze ważniejszym aspektem rozgrywki.
- Interfejs użytkownika - FM13 szczyci się nowym interfejsem i skórką dla tryby Kariery, oraz świeżym designem trybu Klasycznego. Praca włożona w nawigację, animowany interfejs oraz nowy system wyszukiwania oznaczają, że jakikolwiek tryb wybierzesz, FM13 będzie najłatwiejszą w użyciu i najlepiej wyglądającą grą serii.
- Ulepszony trening - W FM13 menadżerowie będą mogli zagłębić się w trening swojej drużyny, wybierając plan, który najlepiej wypełni założenia taktyczne. Treningiem można od teraz zarządzać z uproszczonego panelu, który łączy ogólne informacje wraz z detalami przygotowań. Menadżer może wybrać, czy chce przeprowadzić zwyczajny, rutynowy trening, czy preparacje pod kątem konkretnego meczu.
- Realistyczne podatki - Jednym z istotnych czynników w prawdziwym świecie, który ma wpływ na decyzje piłkarzy są podatki, różne w każdym kraju. Również ten aspekt został uwzględniony w FM13, który zawiera obowiązujące stawki podatkowe. Będzie to miały wpływ na wybory wirtualnych zawodników np. podczas wyboru drużyny.
Regulamin:
Punktacja rankingu:
Za każdy nowy komentarz użytkownik dostaje 1 punkt. Jednak, gdy narusza on nasze zasady i zostanie dezaktywowany, użytkownik straci 2 punkty. W przypadku częstych naruszeń zastrzegamy sobie możliwość nakładania wyższych kar punktowych, a nawet tymczasowych i permanentnych banów.